Позиція відповідача у справі “Караоке на майдані” / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Позиція відповідача у справі “Караоке на майдані” / АНАЛІТИКА


30-09-2005


Прогнозована ситуація після початку розгляду позову ускладнилася. ТРК надала суду сценарій програми „Караоке у фонтана”, автором якого значилася пані П.

Авторське право пані П. було зареєстровано Державним департаментом інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України, про що 09.07.2002 року було видано відповідне свідоцтво, а також рішення департаменту від тієї ж дати про реєстрацію договору, за яким П. передала шляхом відчуження авторські права на цей сценарій ТРК-відповідачу.

Заява П. про реєстрацію авторського права була датованою 21.05.2002 року, а сам сценарій П. переважно копіював сценарій програми „Караоке на майдані”, хоч і містив незначні зміни: відібрані ведучим учасники змагались не індивідуально, а двома командами; додатково до змагань за співом мали відповісти на питання ведучого із пісенної тематики; пісні для виконання учасниками обиралися лототроном; гроші, зібрані у фінальному турі, зважувалися на вагах.

До речі, громадянка П. виступала продюсером тих 15-ти ліцензійних випусків програми „Караоке у фонтана”, які ТРК виготовила на підставі сценарію І. Кондратюка із його дозволу, а це було, нагадаю, влітку-восени 2001 року.

Для реєстрації авторських прав сценарій П. було подано після пропозицій І. Кондратюка вирішити питання щодо неправомірного використання його авторського продукту. Однак ці красномовні збіги, на яких сторона позивача акцентувала увагу суду, до уваги прийняті не були та відображення у судовому рішенні не знайшли.

Згадані вище документи були надані ТРК на підтвердження того факту, що із лютого 2002 року для зйомок „Караоке у фонтана” використовувався сценарій П. Усе це б мало логічний вигляд, якби подібна тактика захисту не була доведена до абсурду.

У січні 2005 року представником ТРК було надано ще один сценарій –„Загальний сценарій циклової програми „Караоке біля фонтану”, розроблений співробітниками ТРК В., З. і К., та зареєстрований Державним департаментом інтелектуальної власності 14.07.2003 року із видачею відповідного свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір.

Коментарі, як кажуть, є зайвими. Прикро, що функції установи, яка відповідно до Закону є покликаною забезпечувати реалізацію державної політики у сфері охорони авторського права, зводяться до „штампування” свідоцтв про авторство. До того ж провокуються конфлікти, за яких особа, що приписала собі авторство „кальки” із широковідомого продукту, опиняється у більш вигідному становищі порівняно із його автором, якого змушують захищати свої права у судовому порядку.

У зв’язку із новими обставинами було подано позов до П. про захист авторських прав І. Кондратюка із підстав здійснення П. плагіату сценарію телевізійної програми „Караоке на майдані”.

Надалі, відповідно до уточнених вимог, І. Кондратюк просив суд визнати, що П., здійснивши без його дозволу використання сценарію „Караоке на майдані” у якості першоджерела для переробки і створення похідного твору – сценарію „Караоке у фонтана”, – порушила його виключні майнові авторські права на використання твору і на дозвіл або заборону використання твору іншими особами (частини 1 ст. 15 Закону), а також немайнові авторські права – право вимагати визнання свого авторства шляхом зазначення належним чином імені автора на творі або його примірниках і за будь-якого публічного використання твору, а також право вимагати збереження цілісності твору і протидіяти зміні твору(частина 1 ст. 14 Закону).


Адвокат Наталія Субота, журнал "Юстиніан", № 8, 2005.




До переліку новин