Політична реклама на зовнішніх носіях / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Політична реклама на зовнішніх носіях / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: Зовнішня реклама активно використовується під час виборчого процесу, а між тим закони про вибори не встановлюють жодних положень щодо такого роду інформації. Наприклад, на зовнішню рекламу досі не поширюються вимоги законів про вибори щодо обов’язкового маркування політичної реклами інформацією про замовника.

Можна згадати хоча б класичні бігборди про Україну трьох сортів Віктора Ющенка. Також, оператори зовнішньої реклами не несуть жодних публічних обов’язків щодо рівної ціни чи рівного доступу до носіїв реклами.

Як вирішити проблему?

1. Поширити норми законів про вибори на носії зовнішньої реклами.

2. Встановити що на зовнішню рекламу поширюється правило законів про вибори стосовно обов’язкової вказівки повної назви політичної партії, яка замовила цю рекламу.

3. Встановити, що політична реклама на зовнішніх носіях має розміщуватися з дотримання засад рівних можливостей.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин