Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи / АНАЛІТИКА


Наші досягнення

  • Захист у Міжнародному арбітражному суді (ICC) інтересів держпідприємства (44 млн. доларів)
  • Юридична підтримка виборчої кампанії кандидата на посаду міського голови 2010р.
  • Юридичний супровід президентської кампанії 2010 на місцевому рівні
  • Скасування постанови Кабміну про пенсійні внески для підприємців
  • Скасування евакуаторів в Києві
  • Справа "Караоке на майдані"
  • Справа "Корецький проти України"

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: Закон про вибори народних депутатів містить проблему щодо розкриття біографічних даних про кандидатів у народні депутати. Так, законом передбачено, що депутати надають згоду на оприлюднення біографічних відомостей. Проте, інформаційні плакати, які розміщуються на виборчих дільницях містять лише обмежену інформацію про кандидатів, зокрема, прізвища, імена, по-батькові, рік народження, посаду (заняття), місце роботи та проживання, партійність та фотокартки. Поза увагою залишається освіта, рід діяльності та декларація про доходи кандидата.

Зазначимо, що обов’язок публікувати декларацію про доходи містить лише закон про вибори президента України, стаття 50 якого зазначає, що 'Центральна виборча комісія публікує декларацію про майно та доходи кожного кандидата на пост Президента України у триденний строк після реєстрації кандидата в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр", а також розміщує на офіційному сайті Центральної виборчої комісії'. Проте закон про вибори президента також не містить обов’язку публікувати біографію кандидата.

Як вирішити проблему?

1. Зважаючи на розбіжність у вимогах виборчих законів пропонуємо вжити заходів щодо їх уніфікації. Це реалізується шляхом встановлення обов’язку для Центральної виборчої комісії публікувати на власному веб-сайті повну інформацію про кандидата, а саме його біографію і декларацію про доходи. Це дасть змогу будь-якому виборцю та зацікавленому ЗМІ отримати інформацію про певного кандидата.

Крім того, біографії можуть друкуватися у спеціальному випуску газети Верховної Ради України 'Голос України', що надасть змогу особам, що не мають доступу до Інтернету також ознайомитися з кандидатами.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин