Інформація про соціологічні дослідження / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Інформація про соціологічні дослідження / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: Закон про вибори встановлює заборону на поширення результатів опитувань громадської думки щодо партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу протягом останніх п'ятнадцяти днів перед днем виборів. Така норма, вочевидь, не є дієвою. Два тижні, особливо на дочасних виборах, є занадто довгим терміном. Адже протягом цього терміну визначається та частина населення, яка не має чітко виражених політичних уподобань, але тим не менш планує за когось віддати свій голос.

Крім того, протягом двох тижнів може змінюватися стратегія передвиборчих кампаній, які закінчуються лише за день перед днем роздумів. У країнах Західної Європи також є обмеження на повідомлення результатів соціологічних досліджень, однак це як правило один – п’ять днів максимум. У Франції нещодавно обмеження було скасовані взагалі.

Окрім цього, закони про вибори не забороняють поширювати інформацію про результати соціологічних досліджень у інший спосіб – не через ЗМІ, наприклад через Інтернет.

Як вирішити проблему?

1. Ми рекомендуємо зменшити термін заборони на опублікування результатів соціологічних досліджень на строк 1-5 днів до дня виборів. Це дає можливість поширити більш адекватні прогнози, особливо коли мова йде про дострокові вибори та про другий тур виборів.

2. Встановити в законах про вибори, що обмеження на поширення інформації про результати соціологічних досліджуються встановлюються у формі загальної заборони, а не заборони саме для засобів масової інформації. У такий спосіб, заборона поширюватиметься принаймні формально і на осіб, які поширюють інформацію в мережі Інтернет.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин