Заборона на коментування та оцінювання кандидатів / АНАЛІТИКА


Наші досягнення

  • Захист у Міжнародному арбітражному суді (ICC) інтересів держпідприємства (44 млн. доларів)
  • Юридична підтримка виборчої кампанії кандидата на посаду міського голови 2010р.
  • Юридичний супровід президентської кампанії 2010 на місцевому рівні
  • Скасування постанови Кабміну про пенсійні внески для підприємців
  • Скасування евакуаторів в Києві
  • Справа "Караоке на майдані"
  • Справа "Корецький проти України"

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: Законодавство містить норми, за якими впродовж 20 хвилин до і після трансляції передвиборної агітації партії (блоку) забороняється на тому ж каналі мовлення в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст або давати будь-яку інформацію щодо цієї партії (блоку), висунутих нею кандидатів у депутати. Така заборона виникла свого часу після використання в ЗМІ практики коротких програм, які критично описували політиків, які виступали на телеканалі до або після цієї програми. Разом з цим, заборонна норма накладає дуже суттєві обмеження подавати будь-яку інформацію про кандидатів. Наприклад, якщо перед випуском новин у рекламному блоці пройде реклама Партії регіонів, то протягом наступних 20 хвилин будь-яка інформація про цю партію заборонена.

Кодекс законів про адміністративні покарання встановлює навіть відповідальність за порушення заборони протягом визначеного законом часу у будь-якій формі коментувати чи оцінювати зміст передвиборної агітаційної. Це тягне за собою накладення штрафу від сорока до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На практиці, майже всі телеканали є порушниками цієї норми закону.

Як вирішити проблему?

1. Ми пропонуємо вилучити таку норму, як недемократичну та зайву. У разі вилучення такої заборони, слід вилучити також і санкцію з кодексу про адміністративні правопорушення.

2. У випадку не можливості повного вилучення заборони слід обмежити дію такої заборони лише випадками трансляції агітації за рахунок державного бюджету.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин