Участь громадян у агітації / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Участь громадян у агітації / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: Законодавство про вибори не достатньо чітко визначає питання участі громадян у агітації. Чи можуть громадяни агітувати відповідно до своїх переконань? Чи можуть громадяни витрачати власні кошти на таку агітацію (наприклад на виготовлення листівок)? Чи можуть громадяни розміщати безкоштовно чи за гроші власні агітаційні матеріали у засобах масової інформації?

Даючи відповіді на ці питання слід пам’ятати про рішення Європейського суду з прав людини у справі Бауман проти Великобританії. У цій справі суд встановив, що Великобританія незаконно покарала свою громадянку, яка власним коштом виготовляла листівки в яких наголошувала, що один кандидат підтримує заборону абортів, а інший – ні. Внаслідок програшу справи, Великобританія зафіксувала у своєму законодавстві, що громадяни мають право вести самостійно агітацію та витрачати на це кошти у сумі не більше 50 фунтів стерлінгів (орієнтовно 500 гривень).

Як вирішити проблему?

1. Зафіксувати чіткіше у всіх законах про вибори, що громадяни не мають право купувати ефірний час та друковану площу з метою агітації за чи проти певних кандидатів.

2. Встановити в законі дозвіл громадянам здійснювати інші види агітації, за умови, що витрати на створення агітаційних матеріалів не перевищують 100 гривень.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин