Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: У 2005 році українське законодавство вперше передбачило повноваження Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення припиняти ретрансляцію іноземних телеканалів, “у діяльності яких порушується норма щодо заборони громадянам іноземних держав, особам без громадянства ведення передвиборної агітації через журналістську діяльність” або “в діяльності яких містяться заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності України”, тощо. Хоча на практиці ця норма жодного разу не застосовувалася, ми вважаємо, що її наявність має хороший превентивний ефект.

Разом з цим, положення закону має суттєву обмеженість. По-перше, заходи не можуть вживатися, якщо в ефірі іноземної телекомпанії буде громадянин України (неможливість з‘ясувати громадянство само по собі може бути серйозною перешкодою для застосування закону). По-друге, закон не передбачає відповідальності за порушення встановлених у законі стандартів висвітлення виборів – об’єктивності, збалансованості та неупередженості.

Як вирішити проблему?

Модифікувати законодавство таким чином, щоб повноваження Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення припиняти ретрансляцію іноземних телеканалів було пов’язане з “порушенням законодавства про вибори”.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин