Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: Україна має понад одну тисячу засобів масової інформації, які є державними або комунальними. На жаль, є поширеною практика використання цих засобів масової інформації у виборчій кампанії на боці представників влади. Особливо це стосується рівня місцевих виборів. Традиційно українське законодавство про вибори містило більші зобов’язання для державних та комунальних ЗМІ. Однак, в останніх редакціях законів їх вилучили.

Рекомендації Ради Європи № 99 (15) "Про висвітлення в ЗМІ виборчих кампаній" прямо передбачають положення, що державні друковані засоби масової інформації несуть більші обов’язки щодо об’єктивності, збалансованості та неупередженості, порівняно з приватними, які користуються власною редакційною свободою.

Як вирішити проблему?

1. Передбачити у законах про вибори спеціальні положення щодо діяльності державних та комунальних засобів масової інформації та їх посадових осіб.

2. Розглянути питання про законодавчі обмеження для державних та комунальних друкованих ЗМІ (які є виразниками ідей органу влади, а не журналістів) давати оцінки та коментарі щодо виборчих програм, дій кандидатів та партій, особистих та ділових якостей. Діяльність таких ЗМІ має бути спрямована лише на повідомлення фактів щодо перебігу виборчого процесу.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.

двокатську компанію Наталія Субота і партнери є обовязковим.




До переліку новин