Редакційна позиція друкованих ЗМІ / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Редакційна позиція друкованих ЗМІ / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: відповідно до європейських стандартів у галузі ЗМІ і виборів, приватні друковані засоби масової інформації повинні бути більш вільними щодо поширення поглядів та інформації про кандидатів, ніж вони є в Україні.

Зокрема, Рекомендація Ради Європи № 99 (15) "Про висвітлення у ЗМІ виборчих кампаній" зазначає, що "нормативні рамки висвітлення виборів у ЗМІ не повинні суперечити ні редакційній незалежності газет або журналів, ні їхньому праву висловлювати будь-які політичні симпатії".

Така редакційна свобода надається лише приватній пресі і не надається відповідно державній пресі та телерадіоорганізаціям незалежно від форми власності. Наприклад, у Великобританії газети та журнали мають не лише право висловлювати власні політичні симпатії, але й прямо закликати голосувати за або проти кандидатів.

Як вирішити проблему?

1. Вважаємо, що України доросла до європейських стандартів стосовно права друкованої преси на власну редакційну позицію. Пропонуємо зняти з приватних друкованих засобів масової інформації обов’язок щодо об’єктивного, збалансованого та неупередженого висвітлення виборів.

2. Проміжним варіантом можуть бути положення, за якими приватні друковані засоби масової інформації мають право висловлювати власні симпатії та антипатії, однак на мають право прямо закликати голосувати за або проти певної політичної партії.

3. Слід розглянути можливість надати друкованим виданням право відмовляти у розміщенні політичної реклами та передвиборної агітації кандидатам та партіям, чия ідеологія суперечить ідеології видавців. Така пропозиція базується на Рекомендації Ради Європи № 99 (15) "Про висвітлення в ЗМІ виборчих кампаній".

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин