Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції / АНАЛІТИКА


Наші досягнення

  • Захист у Міжнародному арбітражному суді (ICC) інтересів держпідприємства (44 млн. доларів)
  • Юридична підтримка виборчої кампанії кандидата на посаду міського голови 2010р.
  • Юридичний супровід президентської кампанії 2010 на місцевому рівні
  • Скасування постанови Кабміну про пенсійні внески для підприємців
  • Скасування евакуаторів в Києві
  • Справа "Караоке на майдані"
  • Справа "Корецький проти України"

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: на сьогоднішній день запрошення кандидатів у депутати чи у президенти до студій телерадіокомпаній не регулюється жодними спеціальними положеннями законів про вибори. Застосування загальних положень є дискусійним, зокрема виникає питання, чи вважати запрошення гостя «наданням ефірного часу», що тягне за собою обов’язок надати такий же ефірний час всім іншим кандидатам.

Через сформований вакуум юридичних норм та практики контролюючих та судових органів склалася ситуація, коли засоби масової інформації використовують запрошення гостя до студії як спосіб нелегально заробити додаткові кошти. Хоча нікого й не було спіймано і покарано за такі дії, однак переважна більшість експертів відзначали, що у 2007 році нелегальна оплата за запрошення кандидата у телепрограму була надзвичайно поширеним і популярним явищем практично серед усіх провідних політичних партій.

Як вирішити проблему?

1. Встановити більш жорсткі правові рамки регулювання надання ефірного часу кандидатам. На нашу думку, будуть справедливими норми, за якими запрошення кандидатів у студію може відбуватися лише в двох випадках:

  • засіб масової інформації надає кандидату безкоштовний час і відповідно буде зобов’язаний надати такий само ефірний час всім іншим кандидатам за їх зверненням;
  • в порядку проведення теледебатів.

2. Дещо більш ліберальною може бути позиція, за якою засіб масової інформації має наперед встановити та оприлюднити власні правила запрошення гостей до студій, при цьому ці правила мають відповідати стандартам об’єктивності, збалансованості та неупередженості.

3. Очевидно, що ці особливі правила мають поширюватися і на такі програми як «Свобода слова» та інші аналогічні програми. Автори цих програм повинні діяти практично за правилами дебатів. Якщо залишити за засобами масової інформації право запрошувати на програми кого завгодно на власний смак, то це залишить в силі проблему нелегальної оплати або особистих симпатій телекомпаній.


АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин