Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах / АНАЛІТИКА


Наші досягнення

  • Захист у Міжнародному арбітражному суді (ICC) інтересів держпідприємства (44 млн. доларів)
  • Юридична підтримка виборчої кампанії кандидата на посаду міського голови 2010р.
  • Юридичний супровід президентської кампанії 2010 на місцевому рівні
  • Скасування постанови Кабміну про пенсійні внески для підприємців
  • Скасування евакуаторів в Києві
  • Справа "Караоке на майдані"
  • Справа "Корецький проти України"

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: закони про вибори надають право (і обов’язок) засобам масової інформації висвітлювати хід виборчого процесу. За законом, ЗМІ мають це робити об’єктивно, збалансовано та неупереджено. "Висвітлення виборчого процесу в засобах масової інформації всіх форм власності в інтерв'ю, дискусіях та дебатах, інформаційних повідомленнях, у програмах новин і поточних подій має здійснюватися на засадах об'єктивності, неупередженості та збалансованості".

Позиції закону абсолютно вірні, однак їх не достатньо для того щоб гарантувати права політичних партій та інших кандидатів на виборах. Різне розуміння юридичних термінів може створювати проблеми і для самих засобів масової інформації.

У сфері новин вважаємо за доцільне сприяти більшому саморегулюванню засобів масової інформації, зокрема розробці додаткових правил дотримання вимог щодо об’єктивності та збалансованості у редакційних статутах. З іншого боку, інститут редакційних статутів не запрацював належним чином в Україні.

Ще одна проблема пов‘язана з тим, що засоби масової інформації повинні розуміти, що збалансоване висвітлення передбачає не однаковий час в новинах для всіх суб’єктів виборчого процесу, а час, який пропорційний до політичної ваги та популярності партій та кандидатів.

Як вирішити проблему?

1. Зобов’язати телерадіоорганізації встановити детальний порядок дотримання принципів неупередженості, збалансованості та об’єктивності у власних редакційних статутах.

2. Встановити, що принцип збалансованості означає увагу в новинах та інформаційних програмах до політичних партій та кандидатів, яка відповідає політичним симпатіям виборців до різних кандидатів (тобто з урахуванням рейтингів).

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин