Порядок проведення теледебатів / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Порядок проведення теледебатів / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: теледебати надзвичайно важливий демократичний елемент будь-яких виборів. Чіткий обов’язок проводити теледебати зафіксований лише в Законі України "Про вибори Президента України" і лише у випадку проведення другого туру.

В інших випадках телерадіоорганізації самостійно можуть приймати рішення щодо проведення теледебатів. Закони про вибори згадують термін "дебати" як в частині висвітлення перебігу виборчого процесу, так і в частині форм передвиборної агітації. Це дає юристам можливості стверджувати, що участь у теледебатах може бути як безкоштовною для кандидатів, так і за гроші виборчого фонду.

При цьому, досвід останніх виборів 2007 року вказує на те, що телеканали прагнуть заробити кошти на всьому, в тому числі і на теледебатах. Така ситуація робить партії ще більш залежними від своїх донорів.

Як вирішити проблему?

1. На рівні закону доцільно визначити, що теледебати є власним продуктом телерадіоорганізації з метою кращого донесення інформації про передвиборні платформи кандидатів. Теледебати можуть організовуватися за рахунок коштів державного бюджету та за рахунок коштів зацікавлених телерадіоорганізацій, участь у дебатах для кандидатів є безкоштовною.

2. Потрібно надати право телерадіоорганізаціям самостійно визначати, яких кандидатів вони запрошують на теледебати, з урахуванням принципу справедливості та не дискримінаційності.

3. Для виборів до парламенту у законі може використовуватися схема, за якою до участі у теледебатах обов’язково запрошуються партії, які мають свої фракції у Верховній Раді України, а також партії, які відповідно до усереднених показників різних соціологічних досліджень набирають понад 2,5% голосів виборців.


АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин