Право на відповідь / АНАЛІТИКА


Наші досягнення

  • Захист у Міжнародному арбітражному суді (ICC) інтересів держпідприємства (44 млн. доларів)
  • Юридична підтримка виборчої кампанії кандидата на посаду міського голови 2010р.
  • Юридичний супровід президентської кампанії 2010 на місцевому рівні
  • Скасування постанови Кабміну про пенсійні внески для підприємців
  • Скасування евакуаторів в Києві
  • Справа "Караоке на майдані"
  • Справа "Корецький проти України"

Право на відповідь / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: право на відповідь – демократичний інститут, який відповідає європейським стандартам у галузі ЗМІ. Він означає, що кожна особа, яка вважає, що про неї поширена недостовірна інформація має право безкоштовно і оперативно розмістити відповідь у який спростувати недостовірні факти.

Розміщення відповіді сприяє плюралізму думок, тому воно на користь не лише кандидатам, але й в першу чергу виборцям, які отримують більш повну інформацію. Право на відповідь є також формою захисту від чорного піару та невиправданих звинувачень. Особа, яка розміщає відповідь не повинна доводити, що інформація недостовірна.

Незважаючи на побоювання, що засоби масової інформації будуть завалені великою кількістю вимог про відповідь, цього не сталося на виборах 2006 року та виборах 2007 року. Однак, деякі проблеми все таки в законах залишаються, зокрема закони взагалі не містить підстав для відмови у наданні відповіді.

Як вирішити проблему?

1. Встановити на рівні закону підстави відмови у праві на відповідь. Зокрема, такими підставами можуть бути якщо:

  • відповідь не обмежується лише спростуванням недостовірних фактів;
  • обсяг відповіді перевищує обсяг першого матеріалу;
  • відповідь подана іншою мовою;
  • публікація відповіді спричинить до порушення закону;
  • публікація відповіді порушить законні права третьої особи.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин