Регулювання ціни на передвиборну агітацію / АНАЛІТИКА


Наші досягнення

  • Захист у Міжнародному арбітражному суді (ICC) інтересів держпідприємства (44 млн. доларів)
  • Юридична підтримка виборчої кампанії кандидата на посаду міського голови 2010р.
  • Юридичний супровід президентської кампанії 2010 на місцевому рівні
  • Скасування постанови Кабміну про пенсійні внески для підприємців
  • Скасування евакуаторів в Києві
  • Справа "Караоке на майдані"
  • Справа "Корецький проти України"

Регулювання ціни на передвиборну агітацію / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: законодавство про вибори вживає складні формули для визначення ціни на передвиборну агітацію у засобах масової інформації. Однак мета законодавця – зробити ціну на рекламу нижчою за ціну на комерційну рекламу – не досягається. Засоби масової інформації обходять вимоги закону про середньоарифметичне значення ціни за попередні періоди вдаючись до простих маніпуляцій. Жодна партія ніколи не оскаржувала ціни, визначені засобами масової інформації.

У західних країн високі ціни на придбання ефірного часу та газетних площ є головною причиною, через яку законодавство заборонило політикам купувати ефірний час. Це переважна більшість європейських держав, зокрема Англія, Данія, Іспанія, Германія та інші. Влада цих держав вважає, що дозвіл на платну передвиборну агітацію поставить у нерівне становище партії з народною підтримкою та партії, які спираються на олігархів. У США в законодавстві міститься правило, за яким час на телебаченні продається політикам за ціною найнижчої комерційної реклами.

Як вирішити проблему?

1. З огляду на неефективність, пропонуємо змінити законодавство щодо ціноутворення. Зокрема, доцільно перейти до більш простих положень, встановивши, що ціна на ефірний час та газетну площу не повинна бути вищою за ціну звичайної реклами за відповідну одиницю.

2. Доцільно розглянути можливості законодавчого регулювання зниження ціни разом з виведення часу передвиборної агітації за рамки квот, встановлених для реклами.

3. Доцільно розглянути можливості обмеження значимості платної політичної реклами на хід передвиборного процесу, зокрема в контексті значних затрат у бюджеті виборної кампанії, які потім потрібно компенсувати інвесторам.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин