Квоти на політичну рекламу в ЗМІ / АНАЛІТИКА


Наші сертифікати, дипломи та подяки

  • Експерт року
  • Диплом Ради Європи
  • Інститут медіа права
  • Праця і закон
  • Українська школа політичних студій

Квоти на політичну рекламу в ЗМІ / АНАЛІТИКА


01-06-2008

Проблемний аспект: закони про вибори, а також Закон України "Про рекламу" встановлюють додаткові правила щодо максимального обсягу політичної реклами. Зовсім недоречно такі обмеження виглядають стосовно друкованих видань (преси), адже загальне законодавство в принципі не містить жодних обмежень щодо обсягів реклами у пресі. Тому й обмеження щодо політичної реклами у розмірі 20 % площі номера вважаємо зайвим.

Друковані ЗМІ розповсюджуються, як правило, за гроші. Якщо видання почне дратувати свого читача надмірною кількістю реклами, то читач перестане купувати або передплачувати таке видання.

Закон України "Про рекламу" визначає, що: "Час мовлення, відведений на рекламу, не може перевищувати 15 відсотків, а впродовж виборчого процесу - 20 відсотків фактичного обсягу мовлення протягом астрономічної доби телерадіоорганізацією будь-якої форми власності. Частка реклами протягом кожної астрономічної години фактичного мовлення не повинна перевищувати 20 відсотків, а впродовж виборчого процесу - 25 відсотків".

Не зовсім зрозуміло, чому закон про рекламу надає право телерадіоорганізаціям продавати більше звичайної реклами, збільшуючи квоти на 5 відсотків у виборчий період, що робить ці квоти такими, які не відповідають Європейській конвенції про транскордонне телебачення.

Як вирішити проблему?

1. Скасувати обмеження на максимальну кількість політичної реклами у пресі.

2. Ми вважаємо за доцільне встановити систему, яка з одного боку, взагалі не включатиме час, який телерадіоорганізації продають політичним партіям, однак, з іншого боку, встановлюватиме більш суворих контроль щодо ціноутворення (проти занадто високих цін).

Ціна за ефірний час для політичних партій не повинна бути вищою, ніж за звичайну рекламу. Ми вважаємо, що тільки така схема зможе зробити систему взаємовигідною і для депутатів, і для телерадіоорганізацій.


АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ:

Термінологія

Визначення передвиборної агітації

Співвідношення передвиборної агітації і політичної реклами

Квоти на політичну рекламу у ЗМІ

Чи можуть ЗМІ надавати ефірний час або друковану площу безкоштовно?

Регулювання ціни на передвиборну агітацію

Право на відповідь

Порядок проведення теледебатів

Висвітлення кампанії в новинах та інших інформаційних матеріалах

Запрошення гостей до студії телеканалу чи радіостанції

Редакційна позиція друкованих ЗМІ

Строки початку передвиборчої агітації

Надання ефірного часу та друкованої площі за кошти державного бюджету

Санкції у вигляді зупинки дії ліцензії або випуску (друку)

Особливості діяльності державних та комунальних засобів масової інформації

Порушення у діяльності іноземних телеканалів, які ретранслюються в Україні

Участь громадян у агітації

Заборона на коментування та оцінювання кандидатів

Інформація про замовника друкованих агітаційних матеріалів

Інформація про соціологічні дослідження

Доступ до біографій кандидатів та декларацій про доходи

Політична реклама на носіях зовнішньої реклами

Звіт підготовлений в рамках проекту Центру Суспільних Медіа “Вдосконалення виборчого законодавства в частині висвітлення виборчої компанії у ЗМІ” за сприяння Міжнародного фонду Відродження та Інтерньюз-Нетворк.

На основі звіту Центр суспільних медіа депутат Андрій Шевченко готує проект змін в законодавство про вибори, щоб презентувати їх у Верховній Раді України.

У випадку часткового або повного відтворення матеріалів, посилання на адвокатську компанію “Наталія Субота і партнери” є обов’язковим.




До переліку новин